Annual Report & Yritysraportti 2022 on julkaistu

10.7.2023

Vuosi 2022 oli suurien vaihtelujen vuosi

Vuoden 2022 teräsmarkkinat olivat poikkeuksellisen haastavat, jossa suurimpina huolenaiheina olivat maailmanlaajuinen epävarmuus ja materiaalien sekä energian hintojen nousu. Onnistuimme reagoimaan tilanteeseen ja tasapainottamaan teräksen tarjonnan ja kysynnän, mikä vahvisti asemaamme terästuotteiden toimittajana Suomen markkinoilla.

Lahden sahakapasiteetin lisäämiseen tehdyt investoinnit auttoivat erikoisteräksen myynnin yli kymmenen prosentin kasvuun. Panostimme myös digitaalisten palveluiden kehittämiseen, sekä verkkokauppamme kehitys jatkui hyvään suuntaan. Uusien digitaalisten palveluiden lanseeraus paransi myös asiakaskokemusta.

BE Groupin liiketoimintapäätökset perustuvat yhä enemmän datasta saatavaan tietoon, joka lisää tiedon laatua sekä läpinäkyvyyttä asiakkaidemme suuntaan. Vaikka teräksen hintoihin liittyi merkittävää epävarmuutta ja vaihtelua, laadukas data ja läpinäkyvyys olivat syitä, joiden avulla säilytimme asiakastyytyväisyyden korkealla.

Vuodelle 2023 BE Groupilla on vahvat odotukset. Uskomme konekantaamme tehtyjen investointien jatkavan hyvien tulosten tuottamista, sekä asiakkaiden erinomaista palvelua. Jatkamme myös asiakaskeskeistä kehitystyötä, jossa huomioidaan asiakkaidemme monipuoliset tarpeet kaikilla yrityksemme toiminta-alueilla. Lisäksi keskitymme vastuullisuuden kehittämiseen, josta esimerkkinä ovat vuonna 2023 julkaistut EPD-dokumentit (ympäristöselosteet).

Konsernin vuosikertomuksen (Annual Report) sekä Yritysraportin pääset lukemaan valittua kuvaa napsauttamalla. Pääset myös lukemaan Annual Reportin tästä (PDF) ja Yritysraportin tästä (PDF).

BE_Group_Vuosiraportti_2022.jpg                              BE_Group_Yritysraportti_2022.jpg

Keitä me olemme?
BE Group on johtava teräksen, erikoisteräksen, ruostumattoman teräksen sekä alumiinin kauppaan ja tuotantopalveluihin erikoistunut yritys. Asiakkaamme toimivat pääasiassa rakennus- ja valmistavassa teollisuudessa Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa. Vankalla osaamisellamme ja tehokkailla hankinta-, logistiikka- ja tuotantoprosesseillamme tarjoamme varastomyyntiä, tuotantopalveluja ja suoria toimituksia asiakkaillemme heidän teräs- ja metallituotetarpeisiinsa. Työllistämme Suomessa n. 270 henkilöä ja toimimme yhdeksällä eri paikkakunnalla. Lue lisää meistä www.begroup.fi