Usein kysytyt kysymykset

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Olemme koonneet listan usein kysytyistä kysymyksistä, joita kohtaamme työssämme. 

Toivottavasti löydät listasta avun ongelmaasi. Jos kuitenkaan et löydä apua ongelmaasi, ole yhteydessä suoraan meihin sähköpostitse tai puhelimitse. Voit myös olla meihin yhteydessä chatin kautta arkisin 8-16.

Listasta löydät kysymyksiä ja vastauksia aiheista: asiakkuudet, tilaaminen, toimitus, reklamaatio, verkkokauppa, tuotteet, laskutus sekä vastuullisuus.

ASIAKKUUDET

Haluan liittyä BE Groupin asiakkaaksi. Miten toimin?

Jos yrityksesi haluaa liittyä asiakkaaksemme, voit hakea asiakkaaksi tästä. Kun hakemus on jätetty, otamme sinuun yhteyttä. Virallisessa hakemuksessa pyydämme aina yrityksestä luottotiedot.
 

Myykö BE Group yksityishenkilöille?

Valitettavasti BE Group ei myy yksityishenkilöille. Jos hankinnassa on pienet määrät tai satunnaiset tarpeet, ohjaamme sinut jälleenmyyjäverkostoomme.

Asiakastiedoissani on muutettavaa. Miten toimin?

Jos asiakastiedoissasi on muutettavaa, ilmoita tiedot myyjällesi tai asiakaspalveluumme.

Jos sinulla on verkkokauppaamme tunnukset, voit ilmoittaa muutokset Omilla sivuilla kohdasta "Profiili"--->pyydä muutosta tietoihin.

Mistä löydän lähimmän myyntiyksikön ja yhteyshenkilön?

Myyntiyksikkömme ja yhteyshenkilöt löydät tästä.

TILAAMINEN

Miten tilaan verkkokaupasta?

Verkkokaupasta tilaamista varten tarvitse tunnukset verkkokauppaamme. Tunnukset voit pyytää myyjältäsi tai tästä.

Kirjautumisen jälkeen:

1. Valitse tuote

Etsi haluamasi tuote selaamalla verkkokaupan tarjontaa tuotevalikoiden tai hakujen kautta. Näet tuotteiden hinnat sekä saatavuustiedot. Valitse haluamasi määrä sekä voit lisätä tuotteelle tuotantopalveluita. Tämän jälkeen lisää tuote haluamallasi valinnoilla ostoskoriin. 

2. Ostoskori

Klikkaamalla ”Ostoskori” -painiketta sivun yläkulmasta tai siirtymällä suoraan kassalle ostoskoriin lisäyksen jälkeen, näet valitsemasi tuotteet. Voit vielä tässä vaiheessa tehdä muutoksia tuotteisiin tai poistaa tuotteita tilaukselta.

3. Kassa

Tarkista tilauksesi tuotteet. Syötä toimituksen yhteyshenkilön nimi sekä puhelinumero. Tarkista, että valitset oikean toimituspaikan. Voit myös lisätä vaihtoehtoisen toimitusosoitteen ja tarkista, että olet tällöin merkannut toimituksen yhteyshenkilön nimen sekä puhelinnumero. Merkitse tilausnumero tai lisätiedot tilaukseen, mikäli on tarvetta ja lisää tilauksen yhteyshenkilö. 

Tämän jälkeen tilauksesi on valmis lähetettäväksi ja voit painaa "Tee tilaus"-painiketta.

5. Tilausvahvistus

Tilauksesi on nyt lähetetty ja näytölle avautuu "Kiitos tilauksestasi"-viesti. Toimitamme erillisen tilausvahvistuksen mahdollisimman nopeasti sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saatuasi, näet tilauksen tilan Omilla sivuilla.

 

Haluamaani tuotetta ei ole saatavilla. Miten toimin?

Mikäli haluamaasi tuotetta ei ole varastossa tai kyseistä tuotetta on liian vähän, ole meihin yhteydessä tästä. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostin, puhelimen tai chatin kautta. Kyselysi perusteella toimitamme sinulle tarjouksen tuotteesta tarvitsemallasi määrällä, parhaalla mahdollisella toimitusajalla.

Millaiset toimituskulut tilauksissa on?

Tilauksen toimituskulut määräytyvät toimitusosoitteen, toimituspäivien lukumäärän sekä tilauksen koon mukaan. Lisäksi pakkauskulut määräytyvät tilauskohtaisesti.

Onko mahdollista tilata tuotteita muualle kuin Suomeen?

Valitettavasti emme toimita materiaaleja Suomen ulkopuolelle.

Voinko lisätä verkkokauppatilauksiin lisätietoja tai erityisiä pyyntöjä tilaukseen liittyen?

Kyllä. Voit lisätä tilaukseen lisätietoja tai toiveita kassalla "Tilauksen lisätiedot"- kohtaan. Pyrimme huomioimaan lisätiedot ja toiveet mahdollisuuksien mukaan.

Mistä näen tuotteiden hinnat?

Asiakaskohtaiset hinnat näet verkkokaupasta kirjautumalla sisään tunnuksillasi. Näet hinnat, kun olet valinnut halutun tuotteen sekä määrän. Käsittelyä vaativien tuotteiden hinnat näet kassalla. 

Sisäänkirjautumaan pääset tästä.

Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia verkkokauppaamme, pyydä tunnukset tästä.

Voiko verkkokauppatilausta muuttaa tilauksen lähettämisen jälkeen?

Kyllä. Mikäli tilaustasi tarvitsee muokata, lisätä määrää, tuotetta tai lisätietoja tai poistaa tuote/tilaus, ole yhteydessä asiakaspalvelu@begroup.fi tai myyjääsi. Voit myös asioida chatin kautta arkisin klo 8-16.

Kuinka saan materiaalitodistukset tilaukseni tuotteille?

Voit valita tilausta tehdessäsi, haluatko tuotteelle materiaalitodistuksen. Materiaalitodistukset löytyvät myös tilausten takaa tilaushistoriastasi.

Haluan peruuttaa tilauksen. Miten toimin?

Mikäli haluat perua tilauksen, ole yhteydessä asiakaspalvelu@begroup.fi tai myyjääsi. Voit myös asioida chatin kautta arkisin klo 8-16.

Mistä löydän tietoja tehdyistä tilauksistani?

Tilauksesi tiedot löydät Omilta sivuilta kohdasta Tilaushistoria. Tilaushistoriasta löydät tilausvahvistukset, pakkausluettelot, laskut ja materiaalitodistukset.

TOIMITUS

Mistä voin katsoa tilaukseni toimituspäivät?

Tilauksesi toimituspäivät näet tilausvahvistukselta. Tilausvahvistuksen olemme lähettäneet sähköpostiisi. Näet tilausvahvistuksen myös tilaushistoriasta Omilta sivuilta.
 

Haluan yhdistää tilaukseni tuotteiden toimituspäivät. Miten toimin?

Tilauksesi toimituspäivät voit yhdistää valitsemalla kassalla "Yhdistä toimituspäivät". Tilauksella voi olla tuotteita eri varastoista, jonka vuoksi toimituspäivän yhdistäminen ei onnistu.

Meillä on rajoitteita toimituksen vastaanotossa (esim. aika/päivä, taakkamaksimi, purkutapa). Miten toimin?

Mikäli tilauksesi toimitukseen liittyy rajoitteita tai toiveita, merkitse nämä kassalla Tilauksen lisätiedot-kohtaan.

REKLAMAATIO

Minulle on toimitettu väärä tuote tai tuotteessa / tilauksessa on virhe. Miten toimin?

Mikäli tilauksessasi on reklamoitavaa, voi täyttää reklamaation tästä ja toimia ohjeiden mukaisesti.

Kauanko kestää että reklamaationi on käsitelty?

Pyrimme käsittelemään reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Käsittelyaika riippuu reklamaation syystä ja koosta.

VERKKOKAUPPA

Mistä voin kirjautua verkkokauppaan?

Kun olet saanut meiltä verkkokauppaamme tunnukset, sisäänkirjautumaan pääset tästä.

Mikäli sinulla ei vielä ole tunnuksia verkkokauppaamme, pyydä tunnukset tästä.

Olen unohtanut verkkokaupan salasanan. Miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, saat uuden siirtymällä ”Kirjaudu sisään”-sivulle ja napsauttamalla ”Unohtuiko salasana?”-painiketta. Noudata tämän jälkeen ohjeita.

Voiko yritysasiakkaalla olla useita tunnuksia verkkokauppaan?

Kyllä, saman yritysasiakkaan, useille eri henkilöille voidaan avata tunnukset verkkokauppaan.

Millainen tietosuojakäytäntö verkkokaupassa ja- sivuilla on?

BE Groupin tietosuojakäytännöstä voit lukea tästä.

TUOTTEET

Mitä tuotteita BE Groupilta löytyy?

Valikoimamme koostuu terästuotteista, erikoisteräksistä, alumiineista sekä ruostumattomista teräksistä. BE Groupilta löydät kanget, profiilit, putket, putkipalkit, levyt ja kelat.
Tarjoamme myös tuotantopalveluita kuten nauha – ja arkkileikkaus, terminen leikkaus, särmäys, sahaus, sinkopuhdistus, suojamaalaus, koneistus ja poraus. 
 

Mistä saan lisätietoja tuotteista?

Lisätietoja tuotteistamme saat myyjältäsi tai olemalla yhteydessä myyntikonttoreihimme tästä.

Minkä standardin tuotteita BE Groupilta löytyy?

Kunkin tuotteen standardit löydät jokaiselta tuotesivulta kohdasta Spesifikaatio.

LASKUTUS

Mihin otan yhteyttä laskutukseen liittyvissä asioissa?

Mikäli sinulla on kysyttävää laskutukseen liittyen ole yhteydessä ensisijaisesti myyjääsi. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostin, puhelimen tai chatin kautta.

VASTUULLISUUS

Miten seuraatte tuotteiden valmistusta ja vastuullisuuskysymyksiä?

BE Groupin kestävän kehityksen työ perustuu koko yrityksen tavoitteeseen luoda vastuullista liiketoimintaa. Pyrimme rajoittamaan organisaation ympäristövaikutuksia ja varmistamaan, että konserni on taloudellisesti, sosiaalisesti ja eettisesti vastuullinen toimija. Lisää voit lukea tästä.