BE Group Oy Ab saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.begroup.fi ja on laadittu / päivitetty 27.06.2025.
Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.
Ei-saavutettava sisältö
Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen:
- Havaittava: Otsikkoelementit eivät ole laskevassa järjestyksessä
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Loogisesti järjestetyt ja kaikki tasot käsittävät otsikot kertovat sivun semanttisesta rakenteesta, jolloin sen selaaminen ja ymmärtäminen avustavilla teknologioilla on helpompaa.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 1.3.1 Informaatio ja suhteet
- Havaittava: Kuvien kuvailevien alt-tekstien puuttuminen
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Osa sivuston kuvista (esim. etusivun hero-kuva, tuotekuvien pikkukuvat) puuttuu vaihtoehtoinen teksti. Kun alt-teksti puuttuu tai on geneerinen, ruudunlukijan käyttäjät eivät saa sisältöä.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
- Havaittava: Tekstin ja taustan kontrastin riittämättömyys
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Otsikoiden ja sisältötekstien kontrasti taustaan nähden saattaa olla epäselvä. Sama koskee pienten ikonien kontrasteja taustaan nähden.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 1.4.3 Kontrasti (minimi)
o 1.4.11 Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti
- Havaittava: PDF-dokumenttien saavutettavuus puutteellinen
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Sivustolle olevilta pdf-tiedostoilta saattaa puuttua tagirakenne, otsikkotasot ja kielitunniste.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 1.3.1 Informaatio ja suhteet
o 1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys
- Hallittava: Kosketusalueiden koko tai välit eivät ole riittäviä.
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Kun kosketusalueilla on riittävän suuret välit ja koko, käyttäjien, joilla on vaikeuksia kohdistaa pieniin säätimiin, on helpompi aktivoida kohteita.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 2.4.6 Otsikot ja nimilaput
- Hallittava: Linkkien nimet eivät ole helposti erottuvia
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Linkkiteksti (ja vaihtoehtoinen teksti kuvia varten, kun niitä käytetään linkkeinä), joka on erottuva, yksilöllinen ja tarkennettavissa, parantaa näytönlukuohjelmaa käyttävien navigointikokemusta.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa)
- Toimintavarma: Elementeissä käytetään kiellettyjä ARIA-määritteitä
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
ARIA-määritteiden käyttäminen rooleissa, joissa ne on kielletty, voi tarkoittaa, että tärkeitä tietoja ei anneta avustavien teknologioiden käyttäjille.
Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty
o 4.1.1 Jäsentäminen
o 4.1.2 Nimi, rooli, arvo
Palvelukohtaisten lisävaatimusten täyttyminen ja muut palvelua koskevat tiedot
Palvelukohtaiset lisävaatimukset
Palvelu täyttää palvelukohtaiset lisävaatimukset siltä osin kuin ne ovat sovellettavissa. Ainoa tunnistettu puute koskee ladattavien PDF-dokumenttien saavutettavuutta.
Yleinen kuvaus digitaalisesta palvelusta
BE Group Verkkokauppa on yritysasiakkaillemme tarkoitettu selainpohjainen tilaus- ja asiointikanava, jonka kautta teräs- ja alumiinituotteiden hankinta sujuu ajasta ja paikasta riippumatta. Palvelu on responsiivinen ja toimii nykyaikaisissa selaimissa tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Kun asiakas kirjautuu sisään, hän saa välittömän näkyvyyden tuotteiden hintoihin, varastosaldoihin sekä arvioituihin toimitusaikoihin, jolloin hinnoittelu omiin tarjouksiin ja projektien aikataulutus on vaivatonta. Tuotevalikoimaan voi tutustua hakukentän tai tarkentavien suodattimien avulla, ja tuotteet lisätään ostoskoriin yhdessä valittujen tuotantopalvelujen kanssa, hinnat ja toimitusajat päivittyvät reaaliajassa. Tallennettavat ostoskorit ja suosikkilistat nopeuttavat toistuvia tilauksia. Asiakastilin Omat sivut -näkymä kokoaa tilaushistorian liitteineen, kuten ainestodistukset, tilausvahvistukset, laskut ja pakkauslistat, sekä tarjoaa linkin Nshift-seurantaan toimitusten etenemisen seuraamiseksi. Samassa näkymässä käyttäjä hallitsee omia tietojaan ja näkee ajankohtaiset verkkokauppatiedotteet. Asiakaspalvelumme tukee verkkokaupan käyttöä puhelimitse ja sähköpostitse arkisin 8-16. Chat-botti vastaa tavallisimpiin kysymyksiin tuotteista, tilauksista ja palvelun käytöstä, ja Serviceform-lomake täydentää yhteydenottokanavia. Uusien asiakkaiden on ensin täytettävä tavaraluottohakemus, jonka hyväksynnän jälkeen tunnukset toimitetaan nimetyille käyttäjille; olemassa olevat asiakkaat voivat tilata tunnukset myyjänsä kautta tai verkkolomakkeella ja nollata salasanansa itsepalveluna. Tämä saavutettavuusseloste koskee nimenomaan BE Group Verkkokauppaa; muut konsernin sisäiset järjestelmät eivät sisälly kuvaukseen.
Tietoa digitaalisen palvelun toiminnasta
Digitaalisen palvelumme käyttämiseen ei tarvita erillistä sovellusta tai laitteistoa, vaan riittää nykyaikainen selaimella varustettu tietokone, tabletti tai älypuhelin. Lisäksi käyttöliittymä tukee selaimen tekstinkoonti- ja zoomausominaisuuksia. Sisäänrakennettu Serviceform-chat ja lomaketyökalu toimivat samoilla periaatteilla. Chat-botti tunnistaa kirjoitetun kielen tavanomaisin oikeinkirjoitusvirhein, ja keskusteluhistoria on luettavissa ruudunlukijalla. Tilauksia ja toimituksia koskeva Nshift-seuranta avautuu uuteen selainikkunaan Nshiftin omalla käyttöliittymällä. Ladattavat esitteet ja raportit toimitetaan PDF-muodossa. Palvelu ei edellytä minkään tietyn oheislaitteen, biometrisen tunnistimen tai suljetun käyttöliittymän käyttöä, eikä sen käyttö rajoitu tiettyyn käyttöjärjestelmään tai selainvalmistajaan.
Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.
Sähköpostilla: asiakaspalvelu@begroup.fi
Soittamalla numeroon: 044 725 6262
Valvontaviranomainen
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Traficomille. Avautuu uuteen ikkunaan. Traficomin sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
PL 320
00059 TRAFICOM
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)traficom.fi
Puhelinnumero vaihde: 029 534 5000