Saavutettavuus

BE Group Oy Ab saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.begroup.fi ja on laadittu / päivitetty 27.06.2025.

Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei-saavutettava sisältö

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen:

  • Havaittava: Otsikkoelementit eivät ole laskevassa järjestyksessä

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Loogisesti järjestetyt ja kaikki tasot käsittävät otsikot kertovat sivun semanttisesta rakenteesta, jolloin sen selaaminen ja ymmärtäminen avustavilla teknologioilla on helpompaa.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  1.3.1 Informaatio ja suhteet

  • Havaittava: Kuvien kuvailevien alt-tekstien puuttuminen

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Osa sivuston kuvista (esim. etusivun hero-kuva, tuotekuvien pikkukuvat) puuttuu vaihtoehtoinen teksti. Kun alt-teksti puuttuu tai on geneerinen, ruudunlukijan käyttäjät eivät saa sisältöä.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö

  • Havaittava: Tekstin ja taustan kontrastin riittämättömyys

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Otsikoiden ja sisältötekstien kontrasti taustaan nähden saattaa olla epäselvä. Sama koskee pienten ikonien kontrasteja taustaan nähden.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  1.4.3 Kontrasti (minimi)

o  1.4.11 Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti

  • Havaittava: PDF-dokumenttien saavutettavuus puutteellinen

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Sivustolle olevilta pdf-tiedostoilta saattaa puuttua tagirakenne, otsikkotasot ja kielitunniste.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  1.3.1 Informaatio ja suhteet

o  1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys

  • Hallittava: Kosketusalueiden koko tai välit eivät ole riittäviä.

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Kun kosketusalueilla on riittävän suuret välit ja koko, käyttäjien, joilla on vaikeuksia kohdistaa pieniin säätimiin, on helpompi aktivoida kohteita.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  2.4.6 Otsikot ja nimilaput

  • Hallittava: Linkkien nimet eivät ole helposti erottuvia

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

Linkkiteksti (ja vaihtoehtoinen teksti kuvia varten, kun niitä käytetään linkkeinä), joka on erottuva, yksilöllinen ja tarkennettavissa, parantaa näytönlukuohjelmaa käyttävien navigointikokemusta.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa)

  • Toimintavarma: Elementeissä käytetään kiellettyjä ARIA-määritteitä

Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

ARIA-määritteiden käyttäminen rooleissa, joissa ne on kielletty, voi tarkoittaa, että tärkeitä tietoja ei anneta avustavien teknologioiden käyttäjille.

Saavutettavuuskriteerit, jotka eivät täyty

o  4.1.1 Jäsentäminen

o  4.1.2 Nimi, rooli, arvo

Palvelukohtaisten lisävaatimusten täyttyminen ja muut palvelua koskevat tiedot

Palvelukohtaiset lisävaatimukset

Palvelu täyttää palvelukohtaiset lisävaatimukset siltä osin kuin ne ovat sovellettavissa. Ainoa tunnistettu puute koskee ladattavien PDF-dokumenttien saavutettavuutta.

Yleinen kuvaus digitaalisesta palvelusta

BE Group Verkkokauppa on yritysasiakkaillemme tarkoitettu selainpohjainen tilaus- ja asiointikanava, jonka kautta teräs- ja alumiinituotteiden hankinta sujuu ajasta ja paikasta riippumatta. Palvelu on responsiivinen ja toimii nykyaikaisissa selaimissa tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Kun asiakas kirjautuu sisään, hän saa välittömän näkyvyyden tuotteiden hintoihin, varastosaldoihin sekä arvioituihin toimitusaikoihin, jolloin hinnoittelu omiin tarjouksiin ja projektien aikataulutus on vaivatonta. Tuotevalikoimaan voi tutustua hakukentän tai tarkentavien suodattimien avulla, ja tuotteet lisätään ostoskoriin yhdessä valittujen tuotantopalvelujen kanssa, hinnat ja toimitusajat päivittyvät reaaliajassa. Tallennettavat ostoskorit ja suosikkilistat nopeuttavat toistuvia tilauksia. Asiakastilin Omat sivut -näkymä kokoaa tilaushistorian liitteineen, kuten ainestodistukset, tilausvahvistukset, laskut ja pakkauslistat, sekä tarjoaa linkin Nshift-seurantaan toimitusten etenemisen seuraamiseksi. Samassa näkymässä käyttäjä hallitsee omia tietojaan ja näkee ajankohtaiset verkkokauppatiedotteet. Asiakaspalvelumme tukee verkkokaupan käyttöä puhelimitse ja sähköpostitse arkisin 8-16. Chat-botti vastaa tavallisimpiin kysymyksiin tuotteista, tilauksista ja palvelun käytöstä, ja Serviceform-lomake täydentää yhteydenottokanavia. Uusien asiakkaiden on ensin täytettävä tavaraluottohakemus, jonka hyväksynnän jälkeen tunnukset toimitetaan nimetyille käyttäjille; olemassa olevat asiakkaat voivat tilata tunnukset myyjänsä kautta tai verkkolomakkeella ja nollata salasanansa itsepalveluna. Tämä saavutettavuusseloste koskee nimenomaan BE Group Verkkokauppaa; muut konsernin sisäiset järjestelmät eivät sisälly kuvaukseen.

Tietoa digitaalisen palvelun toiminnasta

Digitaalisen palvelumme käyttämiseen ei tarvita erillistä sovellusta tai laitteistoa, vaan riittää nykyaikainen selaimella varustettu tietokone, tabletti tai älypuhelin. Lisäksi käyttöliittymä tukee selaimen tekstinkoonti- ja zoomausominaisuuksia. Sisäänrakennettu Serviceform-chat ja lomaketyökalu toimivat samoilla periaatteilla. Chat-botti tunnistaa kirjoitetun kielen tavanomaisin oikeinkirjoitusvirhein, ja keskusteluhistoria on luettavissa ruudunlukijalla. Tilauksia ja toimituksia koskeva Nshift-seuranta avautuu uuteen selainikkunaan Nshiftin omalla käyttöliittymällä. Ladattavat esitteet ja raportit toimitetaan PDF-muodossa. Palvelu ei edellytä minkään tietyn oheislaitteen, biometrisen tunnistimen tai suljetun käyttöliittymän käyttöä, eikä sen käyttö rajoitu tiettyyn käyttöjärjestelmään tai selainvalmistajaan.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Sähköpostilla: asiakaspalvelu@begroup.fi

Soittamalla numeroon: 044 725 6262

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Traficomille. Avautuu uuteen ikkunaan. Traficomin sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom

Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö

PL 320

00059 TRAFICOM

www.saavutettavuusvaatimukset.fi

saavutettavuus(at)traficom.fi

Puhelinnumero vaihde: 029 534 5000